Pirttisaaren toimintaohjeet

Ympäristöön tutustuminen

Uusille tiedoksi ja vanhoille muistin virkistämiseksi. Kodan takana on naapurin pystyttämä aita. Kunnioitamme yksityisyyttä, emmekä lähde tutkimaan aidan toisella puolella olevaa aluetta.

Kalanperkuu

Kalanperkuupöytä on puuputkan vieressä, rannassa. Huolehdi omista perkuujätteistäsi. Kompostia ei ole.

Astioiden peseminen

Astioiden pesupaikka on saunan takana. Pesuvesiä ei lasketa veteen laiturialueella.

Pursituvassa yöpyminen

Pursitupa on varattavissa oman seuran jäsenille. Jos kuitenkin tarvitset pursitupaa väliaikaismajoitukseksi vaikkapa vieraillesi, yöpymisvaraukset tehdään  Pirttisaaren isännältä. Yöpyminen pursituvassa maksaa 10€/yö /vene. Omat petivaatteet.

Sauna- ja grillipuuasiaa

Pirttisaaressa ei ole palkattua työvoimaa sauna- ja grillipuiden tekemistä  varten. Huolehdi siitä siitä, että poltettujen  tilalle tehdään  uusia puita. Saunapuita emme polta grillissä, vaan grillipuut löytyvät puuputkasta.

Sauna

Sauna lämmitetään kesäaikaan iltaisin. Muistathan tyhjentää saunan ja pesuhuoneen tulipesien tuhkat aina ennen lämmitystä. Naiset ja miehet saunovat vuorotellen. Perhesaunoista sovitaan tapauskohtaisesti.

Normaalisti klo 21 jälkeen ei niinkään enää saunota, mutta mahdollisuus on peseytymiseen (30 min vuoroissa).

Veneiden omat saunat

Venesaunojen lämmittäminen tukikohdan laiturissa on kielletty. Samoin pesu- tai muiden "likaisten" vesien laskeminen laiturialueelle.

Grillikota-asiaa

Ruokaa valmistettaessa grillissä poltetaan vai "puhdasta” puuta. Kertakäyttölautaset voi polttaa saunan kiukaan pesässä (tuhkan välttämiseksi). Puhdista ja rasvaa grillikodassa olevat Muurikka-pannut käytön jälkeen. Grillin alla oleva tuhka-astia on tarvittaessa tyhjennettävä saunan takana olevaan tynnyriin. Kodassa tupakointi ja halkojen hakkaaminen on kielletty.

Lemmikkieläimet

Kaikenkokoiset ja -ikäiset lemmikit pidämme kytkettynä ja grillikodan ulkopuolella.

Hiljaisuus

Laiturialueella alkaa hiljaisuus klo 22.00. Kunnioitamme muiden halua käydä lepäämään ajoissa.

Lähtötoimenpiteet

Merkitse käyntisi kodan vieraskirjaan ja vieraana maksa tukikohtamaksu.
Ovien lukitsemista emme voi jättää vieraiden vastuulle. Viimeinen oman seuran jäsen huolehtii kaikki ovet lukkoon ja tarkistaa, että tukikohta jää asialliseen kuntoon (tuolinpehmusteet sisälle).

Vierailijat

Muiden seurojen jäsenet (15€/yö/vene), voivat maksaa yöpymisensä saunan pukuhuoneen takaseinällä olevaan lippaaseen.

Maksun voi maksaa myös suoraan seuran tilille FI92 5011 0920 0419 65
tai MobilePayllä käyttäen lyhytnumeroa 94800.

Viihtyisää Pirttisaari-kesää!

Rannassa on laituri, peräpoijut ja mooring-köydet. Kiinnittyminen on  omalla vastuulla.

Tukikohdan sauna ja pesutila.

Oman seuran jäsenet voivat yöpyä Pursituvassa.

Grillikodassa on vieraskirja (oven vieressä), johon jokaisen venekunnan toivotaan laittavan merkintänsä käynnistään Pirttisaaressa.

Varo laiturin lähellä olevaa vedenalaista kiveä (kuva) - noin 1,3 m veden pinnan alla!